21 december 2017

Sommar 2017

Här fortsätter min summering av mina upplevelser år 2017, det här inlägget handlar om sommaren. De första dagarna i juni var vi hemma, vilade ut och pysslade om hus och trädgård. Pingsthelgen tillbringade vi på Ombergs Turisthotell.
När vi kom hem från Ombergsvistelsen kom Arwid och Lotta =) De sov över hos oss till den 6 juni. Vi kunde sitta på vår altan och äta frukost tillsammans. Som vanligt var det härligt och mysigt att träffas och vara tillsammans.
Torsdagen den 8 juni åkte vi till Göteborg för att träffa Adam, Arwid och Lotta. Och för att fira Adam som efter 5 år på Chalmers tar masterexamen som byggnadsingenjör inom konstruktion. Bra gjort, Adam!
På fredagskvällen den 9 juni firar vi Adam på restaurang "Familjen" som serverade sommarfräsch och god mat.
 Arwid och Lotta var med och firade Adam!
Efter restaurangbesöket åkte vi hem till Adam där han fick sina examenspresenter från oss och från Arwid och Lotta. Å vilken mysig kväll!
Dagen efter Adams firande gick vi upp tidigt och tog vagnen till Göteborgs yogastudio där vi gjorde ett 2 timmar långt yogapass tillsammans. Vi hann också besöka Botaniska Trädgården och Gunnebo Slott. Underbara och härliga dagar tillsammans!
Lördagen den 17 juni cyklar Arwid i mål efter sin femte Vätternrunda. Trots sjukdomar och hälseneinflammtion under träningssäsongen cyklar Arwid på tiden 10:05. Vilken prestation, Arwid!
En strålande vacker försommardag! Arwids cykelgäng samlas för fotografering med Vättern i bakgrunden. Vi är glada och lyckliga för att allt gått bra, det är en härlig stämning och det är så härligt att få vara med om allt detta.
Helgen efter Vätternrundan är det midsommar och Adam kommer hem till oss. Kvällen före midsommar fäller Jens och Adam ner vår flaggstång för rengöring och byte av lina. På midsommaraftons morgon reser de upp flaggstången igen och flaggan kan hissas.
Vi firar midsommar hemma hos oss med mamma Vera. Resten av dagarna i midsommarhelgen gör vi lite olika utflykter. På midsommardagen tar vi med mamma Vera till Naturum vid Tåkern.
Adam och jag gör en heldagsutflykt till olika platser som vi inte besökt tidigare.
Bl.a. får vi se vilt växande orkidéer i stora mängder. Vackert!
En dag i början av juli kör vi Vätternrundan i bil.
Lördagen den 8 juli kommer mina vänner Lena, Sven, Biggan och Tobbe hem till oss. Det var många år sedan vi träffades och det var så roligt att det äntligen blev av. På bilden ser vi kvällens dessert.
Här är de på bild - Lena, Sven, Biggan och Tobbe. Lena och jag har känt varandra sedan vi var barn. Biggan har jag umgåtts med sedan tonårstiden.
Vi bodde bra precis vid stranden och hade härliga sommardagar där. Här är sambo på bild i flera nyanser av grönt.
Vi hade fint rum med en härlig balkong ut mot sol och hav! Det var våra sista semesterdagar innan det var dags att återgå till jobbet i våra nygamla roller.
Sista helgen i juli var Adam, Arwid och Lotta på kusin Daniels bröllop i Luleå. De skickade många fina bilder från bröllopet och från deras utflykter omkring Luleå dagarna innan.
Den här superfina bilden skickade Lotta till mej från bröllopsfesten =) TACK!
Första augusti vaknade vi upp på Ombergs turisthotell.
Vi fick massor av päron på våra två päronträd Esperens Herre och Carola.