30 december 2017

Gott Nytt År

God fortsättning, allesammans! Idag får ni hålla till godo med bilder som togs några dagar före jul. Sedan försvann all snö men just nu snöar det igen =) Ni får också hålla till godo med mina tankar och funderingar inför år 2018
Jag har i tre tidigare inlägg summerat mina upplevelser för år 2017, nu är det dags att börja fundera över 2018. Jag tycker att det är ett gyllene tillfälle att inför ett nytt år fundera över vad jag vill få ut av det nya året. Behöver jag förändra något? Det kan handla om motionsvanor, matvanor och liknande men det kan också handla om hur jag behandlar mig själv och andra. Framför allt vill jag fundera över vad som är viktigt i mitt liv och prioritera att göra mer av det.
År 2018 ska jag göra mer av det som jag tycker är kul, roligt, intressant och spännande. Jag har nu lämnat några år bakom mej som varit ganska tyngda av hårt arbete, tungt ansvar, bekymmer av olika slag och kanske inte så mycket frihet, glädje och sådant. Jag har under 2017 gjort en förändring i mitt arbetsliv som nu ger mej möjlighet att ha mer tid att göra det som är roligt och betydelsefullt för mej.
Jag tror att vi alla under 2018 kommer att bli totalt uttråkade av att i olika sociala medier se upplagda bilder på en tillrättalagd verklighet. Jag tror att det som är äkta på riktigt kommer att få mer plats på olika sätt. Vi har ju egentligen redan insett att dessa bilder med välklädda människor och ständigt lyckliga familjer med glada barn, på resor, café eller i sina välstädade och stylade hem, som ler och alltid verkar lyckliga med sig själva och varandra är en falsk bild av verkligheten och oäkta. Jag tror och hoppas på en mer tillåtande atmosfär och acceptans för att ibland är allt bra och ibland är det inte bra och kanske kommer vi att vilja våga visa detta för varandra vilket jag tror att vi alla skulle må bättre av.
Det var lite tankar och funderingar från mej. Jag önskar Er alla ett Gott Nytt År! 

2 kommentarer:

nillahalsaharmoni sa...

Hej Kerstin!
Nu var det ett tag sedan jag tittade in här, vilket beror på att hela hösten och resten av året har varit så intensivt för mig! Men nu har jag som du vet mycket tid och lust till att ägna mig åt mig själv och annat som jag prioriterar!
Så gott att även du nu har lite mer tid - åt dig själv och det som du tycker om!
Jag förstår dina tankar kring det som vi ser inom blogg - och Instagramvärlden. Jag har sållat bort ett flertal där jag tycker det handlar mest om yta och konsumtion och att samla på följare!! Personligen vill jag läsa om både glädje och sorg - så som livet är! Men nog vill jag se vackra foton tagna i naturen eller i ett hem. Sedan är det ju en fråga om smak och tycke om vad som är vackert!
Intressant att läsning ifrån dig! Gillas!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Hej Gunilla!

Kul att du gillar =)
Jag tror att både du och jag tycker likadant om detta. Yta, konsumtion och en tillrättalagd verklighet är inget som tillför oss något. Däremot tycker vi om vår vackra natur och visar den gärna på bild.

Kram från Kerstin