14 oktober 2017

Fotoskola i kohagen

För att kunna ta bra och skarpa bilder måste jag träna, träna och träna igen. När jag fyllde år fick jag ett smidigt och bra kamerastativ, enkelt att ta med ut i skog och mark.
Vad enkelt det ska bli att ta superskarpa bilder nu, även om det börjar bli mörkt, tänkte jag. 
Jag gick ut i kohagen ikväll med stativ och kamera och tog en massa bilder. Jag provade olika inställningar och fixade med stativet och jag lärde mej en hel del. Kameran satt lite vingligt i stativet och därför är det ingen bra skärpa i bilderna. Till nästa gånga har jag lärt mej att kameran måste skruvas fast bättre i fästet mot stativet och kanske ska jag önska mej en fjärrutlösare i julklapp ;)
Hursomhelst är det jättekul att ta med kameran på kvällspromenad, ta bilder och testa mej fram. Jag hade en fin kväll i kohagen i kväll =) När jag kom hem var belysningen tänd i norr-rabatten.

Inga kommentarer: