16 juni 2017

Den sextonde dagen

Idag är vår sextonde lediga dag och tankar på jobb är nästan helt borta. Det har faktiskt varit mycket enklare och gått snabbare än vad jag trodde, att släppa tankar på jobb och att även släppa taget om ansvaret och allt det där. Jag trivs med att vara långledig utan stress, att fylla dagarna med vad vi vill. 
Dagarna efter Göteborgsresan har vi varit en hel del i vår trädgård. Sambo J har klippt ned avenbokshäcken vid vår altan för att förbättra utsikten mot naturen. Inte klippt ned den helt utan c:a 4 - 5 dm. Jag har klippt gräsmattan, rensat och pysslat med våra växter i rabatter och krukor. Vi har även hälsat på mamma Vera. Har också tagit några motionsrundor och yogat. I eftermiddag har jag strukit en massa och samtidigt lyssnat på en bok, ute var det regn.
När hjärnan slipper tänka på jobb och kan slappna av från ständigt ansvar är det intressant att notera vilka nya tankar som dyker upp. Vem är jag när jag bara är ledig och kan göra vad jag vill? Vad vill jag? Kanske väldigt basala tankar men viktiga att fundera över ibland.
I morgon hejar vi på Arwid hela dagen när han cyklar Vätternrundan. Han startar tidigt i morgon bitti. Vi åker till Motala på eftermiddagen för att se honom komma i mål.
Dagens bilder är tagna i ösregnet i eftermiddag. Vilken grönska i vår fina natur!
Ha det så bra allesammans!

Inga kommentarer: