03 juni 2017

Dag 3

Hej allesammans! I morse gjorde jag ett yogapass efter frukost. Senare på förmiddagen åkte vi till vår stad för att köpa present till Adam. Vi började shoppingturen i bokhandeln där vi köpte oss lite sommarläsning. I presentbutiken köpte vi examenspresent till Adam. Han önskar sig egentligen ingenting och tycker inte att jag ska behöva köpa något. Men jag vill gärna ge honom en present och vi hittade något som han förhoppningsvis blir glad av att få. Han får också en insättning på sitt bankkonto. Det kan behövas efter fem år som student.  
Nu när jag är långledig unnar jag mig en stunds relax efter lunchen. Jag tycker att det är jätteskönt att sova en stund mitt på dagen. Efter 20 min "powernap" är jag som en ny människa, fylld av energi.
I eftermiddag storstädade jag vår groventré och det behövdes verkligen. Vi arbetar heltid båda två och hinner oftast veckostäda men inte mer. När jag har tid tycker jag att det är kul att städa lite extra och göra fint. 
Ikväll åt vi torskrygg, färsk potatis och grön sparris med kall yoghurtbaserad sås med rom, dill och hackad rödlök. Underbart gott!
Och så ringde Jens barnbarn ikväll, ville prata med morfar en stund och skickade även en film för att visa en ny lekgrej.
Ni som hälsar på här får se mina bilder och läsa om vad jag pysslar med och hur vi har det. 

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Åh de där semesterdagarna är värda guld! Gillar också att vila en stund på dagen eller eftermiddagen...så kommer det ny energi!
Önskar dig/er en fortsatt trevlig semester!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Ja, det är rena lyxlivet med så många lediga dagar, helt underbart!
Kram