13 maj 2017

Må-bra-dag

Vi har haft ännu en härlig heldag ute i trädgården idag. Ja, visst är det en hel del jobb att ha trädgård men det är jobb som jag mår bra av. Jag har klippt gräsmattan och lagt en del av gräsklippet omkring rosorna och i jordgubbslandet. Vi har grävt ur en av våra kompostbehållare och det blev några skottkärrelass med fin kompostjord som jag lagt ut i odlingslådor, rabatter och i avenbokshäcken. Jag har satt potatis och lök. Efter en heldag med jobb i trädgården känns en behaglig trötthet i kroppen, inte det minsta spår av stress utan bara en härlig känsla i både kropp och själ. 
Nu har jag 12 arbetsdagar kvar sedan lämnar jag uppdrag och ansvar för en ovanligt lång semester och jag längtar. Längtar efter lediga dagar, längtar efter att träffa Adam, Arwid och Lotta i Göteborg och lite annat kul som vi planerat.

Inga kommentarer: