21 maj 2017

Lummig grönska

Efter firande och avtackningar med jobbet i fredags kväll har det varit skönt med en ledig och oplanerad helg. Inte helt oplanerad förstås, det finns ju alltid sådant som behöver göras men vi har haft sovmorgon och vi har bara varit hemma och haft det bra =) 
Jag tog några bilder ikväll på naturen utanför vår trädgård. Vilken härlig grönska!
I lördags städade jag här hemma och det blev skinande rent, det var verkligen välbehövligt. Jag har planterat om alla chiliplantor i stora krukor på vår altan. Fikonträdet, som jag fick i present, har fått en fin plats på altanen där vi hoppas att den ska trivas. 
Idag blev äntligen altandäck, verandor och trappor färdigbehandlade med Sioo:x. Alla ytor är färdiga nu och kommer sedan att bli ljust silvergrå med c:a 12 års hållbarhet.
Altanen har fått ett lyft med nybehandlad yta och en lummig, ombonad grönska med växter i krukor.  

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Åh, det är underbart med grönskan! När den kommer tillbaka på våren, så inser man hur mycket det gröna betyder för oss människor. Och att få längta! Visst är det skönt att vara hemma att tycka om och uppskatta sitt hem!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Hej!
Ja, nu är det fantastiskt vackert ute, jag njuter så mycket jag kan.
Kram