30 april 2017

Valborgsmässoafton

Vårt altandäck är nu rengjort och slipat. Jag sprayade grovrengöring igår, sambo skurade och jag sköljde hela altandäcket med vatten sedan. Idag har sambo J slipat nästan hela dagen. I morgon ska det strykas med SIOO:X som är ett miljövänligt träskydd. Ytan på altandäcket kommer därefter att vara silvergrå, slitstark och med lång hållbarhet. Visar bilder sedan när allt är klart. Vi har verkligen haft tur med vädret när vi jobbat med altanen. Härligt med soliga dagar utan nederbörd!
Jag tröttnar aldrig på naturen. Jag kan ta hur många bilder som helst i motljus, morgonljus och kvällsljus - alltid lika vackert. Idag fick jag med ett häftigt ljusfenomen på bilden! Jag tog c:a 10 bilder på samma motiv men ljusfenomenet fastnade bara på en bild. Inget smuts på linsen alltså.
Snart ska vi äta lax, sparris och färskpotatis tillagad av sambo J. Önskar er alla en fin valborgsmässoafton!

Inga kommentarer: