11 april 2017

Optimalt liv

Jag har ungefär sju veckor kvar att jobba i mitt nuvarande uppdrag. För 11 år sedan fick jag förtroendet att leda verksamheten på min arbetsplats. Det har varit hårt arbete men också lärorikt och jag har lärt mig massor. Det har också varit ett jättekul arbete och jag har haft förmånen att få jobba med ett gäng superduktiga personer i min verksamhet. Min arbetsplats har haft fantastiskt fina resultat i en massa olika mätningar, vi har oftast kul på jobbet och gör ett bra jobb tillsammans. Men som sagt, det har varit tufft, slitsamt och hårt arbete. Jobbet har tagit alldeles för stor del av mitt liv och min fritid. Jag har känt att jag inte lever mitt liv som jag vill, det har helt enkelt varit för mycket jobb och för lite liv. 
Nu kommer det alltså att bli en förändring i mitt liv. Jag har själv valt att ta steget mot förändring, mot ett bättre liv. Jag känner redan nu i nedtrappningsfasen att mitt liv känns mycket mer optimalt. För min del krävdes en förändring för att uppleva ett optimalt liv, att leva livet fullt ut och att få uppleva mina drömmar.
Jo, jag ska fortsätta arbeta men på ett annat sätt och inte lika mycket.
Ha det så bra alla ni som hälsar på här! Lev väl och lev optimalt! 

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Låter mycket spännande - något nytt är på väg in i ditt liv och du gör helt rätt som sätter dig själv främst nu! Ska bli spännande att höra fortsättningen! Jag är också på väg in i en ny fas, fast på ett helt annat plan...
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Hej! Det känns jättebra att göra en förändring till det bättre. Lycka till med din förändring!
Glad Påsk!
/Kerstin