03 april 2017

Måndag-kväll

Känner mej lyckligt lottad när jag kan vara ute i trädgården på kvällen efter jobbet. Idag tog jag bort granris som skyddat växterna i vinter och fram till nu. Jag planterade några penséer i krukor och jag borstade katterna. Katten Ulla ser ut som en fånge bakom vår spaljé av armeringsjärn.
Katterna njuter av att bli borstade. Ulla fäller ingenting men katten Sara fäller massor. Småfåglarna hämtar katthåret sedan till sina fågelbo. 
Vi har köpt några nya utemöbler från IKEA till vår grillplats. Skåpet till vänster har glasdörrar (där ser man att fotografen speglas) och där kan jag förvara mina små plantor sedan. I skåpet till höger förvarar vi grillkol. Där kan vi också ha olika grillverktyg och på hyllorna krukor med olika kryddor. Det ser lite tomt ut nu men grillsäsongen har ju inte heller börjat än. Kanske blir det grillpremiär i påsk?
LYCKA är att kunna vara ute i trädgården på kvällen efter jobbet. En extra bonus ikväll var det fina vädret med strålande kvällssol och två mysiga katter som sällskap. Jag gick in sedan då sambo Jens ropade att maten var klar:)

Inga kommentarer: