19 mars 2017

Veckan, helgen, dagen

En hel vecka har passerat sedan förra  blogginlägget! En intensiv arbetsvecka trots att jag varit lite krasslig. Men efter ett envist virus känner jag mej äntligen frisk nu. 
I  onsdags kväll var min äldsta syster och jag hemma hos mellansyster. Vi brukar träffas bara vi ibland och prata igenom vem som gör vad och dela upp helgerna när vi tar hand om mor Vera. Det var väldigt kul och trevligt att träffas. Syster Berith bjöd på god soppa med hembakat bröd, sedan kaffe/te och jättegod kaka. Det som också var lite  kul var att vi alla tre hade valt samma färg på våra kläder när vi sågs utan att vi visste om det. Jag tog på mej min nya rosa tröja och när jag träffade systrarna hade de rosa skjorta på sig. Tre systrar som gillar rosa!
.
I morse var det så vackert här utanför igen. Naturen var alldeles frostig och solen sken på allt det vackra. Jag kom på mej själv med att jag nästan blir stressad av att hinna ut och ta fina bilder innan det är för sent.
Har haft en heldag utomhus idag :) Jag har klippt ned all lavendel, kanske lite tidigt på säsongen men det brukar gå bra. Jag har tömt alla utomhuskrukor på vinterarrangemang och förberett för penséer och andra vårblommor. Vi åt lunch utomhus och sedan bara suttit ute och njutit av solen som värmer. Underbart!
Har också pratat med Adam idag, allt var bra, han har varit på några anställningsintervjuer nu i veckan och blivit erbjuden arbete till hösten. Vad bra det känns när allt ordnar sig! I juni är han färdigutbildad efter 5 år på Chalmers. Arwid tar snart ledigt från jobbet en vecka och åker till Mallorca på cykelträningssemester inför Vätternrundan.

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Gott att du är frisk igen! Fy för envetna virus! Ja, nu längtar jag efter att göra vårfint i krukorna här hemma... ligger efter med både det ena och det andra. Men det är ju bara mars!
Mysig helg har både du och jag haft med nära och kära. Vi har haft vårt lilla barbarn Olivia här från fredag till söndag. Ljuvlig är hon!

Önskar dig en bra vecka!
kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Hej!
Ja, verkligen skönt att vara frisk igen :)
Vi har en underbart härlig tid framför oss nu med vår och allt vad det innebär.
Förstår att det är härligt att mysa med barnbarnet.
Ha det så fint!
Kram