10 mars 2017

Sjukling

Är tyvärr hemma och sjuk sedan några dagar. Blir nästan rädd för mej själv när jag ser mej i spegeln nu, är grå-grön-blek med mörka ringar under ögonen. Jag är nästan aldrig sjuk men nu är det andra gången i år. Skulle tro att jag har någon variant av årets influensa trots att jag är vaccinerad.   
Idag mår jag i alla fall lite bättre och var väldigt sugen på något nyttigt och uppiggande. Jag mixade ihop gurka, apelsin, morot, en bit ingefära, pressad lime och citron. Ser vackert ut och smakar gott! Hoppas att det även gör nytta!
Det är verkligen en konstig känsla att vara hemma, bara vila och ta det lugnt. När även hjärnan får vila dyker många tankar och känslor upp i mitt medvetna, lite gammalt och lite nytt. Intressant!

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Hoppas att du mår bra igen och du är inte endam om att vara vinterblek! Nu har vi i a f haft några soldagar och då blir allt så mycket trevligare. Tack för din kommentar hos mig! Det värmer!
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Tack Gunilla! Jag mår bättre :) Vi har haft en solig och fin helg som jag kunnat njuta av.
Ha en fin vecka!
Kram