04 mars 2017

Effektiv lördag

Började dagen idag med min motionsrunda. Jag förlängde rundan lite så det blev 7,3 km. När jag kom hem från rundan mixade jag ihop en vitamindrink och tog en dusch. Sedan fick jag inspiration till lite fönsterputs.
Jag putsade alla sju fönster på övervåningen och duschade krukväxterna. Nu känns det härligt med rena fönster och pigga, fräscha krukväxter. Nu har jag landat i soffan och tänker ta det lugnt resten av dagen och kvällen. 
Sambo har rensat alla ventiler i alla våra rum och bytt alla filter. En del filter var söndergnagda av möss vilket katterna gjort oss uppmärksamma på. De har hört mössen och suttit alldeles stilla och tittat upp mot ventilerna. Nu är alla filter utbytta i material som mössen inte kan ha sönder och det känns tryggt och bra. Bor man i hus finns det nästan alltid något som behöver göras.
Arwid skickade en fin bild från Varberg idag. Arwid, Lotta och Adam är i Varberg i helgen. Lottas föräldrar har fritidshus där. Det ser härligt ut med klippor och hav! Å, vad jag längtar efter dem!

Inga kommentarer: