19 februari 2017

Mamma Vera

Idag har vi haft mamma Vera på besök! Jag och mina två systrar har hand om henne varsin helg för att hon ska slippa vara ensam och det fungerar väldigt bra för oss alla. När det är "min helg" brukar vi bjuda på söndagsmiddag. Efter maten brukar vi sitta i soffan, prata, läsa tidningar och ibland titta lite på bilder och kolla facebook m.m. Idag pratade vi med Arwid och Adam på Skype. Mor/mormor Vera tyckte att det var helt fantastiskt. Arwid visade lägenheten och utsikten för mormor. Adam Skypade utan kamera men det var väldigt roligt att kunna prata tillsammans en stund ändå. Det var verkligen uppskattat! Kul för mej också att prata med Arwid och Adam :) Sedan drack vi eftermiddagskaffe med våfflor. Innan jag skjutsade hem henne gick vi en promenad här. På bilden ser ni mamma Vera 91½ år, utanför sitt trygghetsboende, hur pigg och glad som helst. Om jag bara har hälften av hennes energi i samma ålder får jag vara väldigt nöjd ;)  

2 kommentarer:

nillashalsaharmoni sa...

Tänk om alla fick ha det så bra som din mamma! jag är säker på att hon uppskattar all omsorg även om det ändå kan bli lite långsamt för henne ibland.
Kram, Gunilla

Kärrans blogg sa...

Ja, hon har det väldigt bra på sitt Trygghetsboende och oftast uppskattar hon det vi gör för henne.
Kram från Kerstin